Logowanie Google+ Logowanie Rejestracja

Poszukujemy moderatorów, nie czekaj, złóż podanie już teraz: KLIK

Bizony, kilka słów wyjaśnienia
#1
Temat Bizonów to temat rzeka Big Grin pozwole sobie wyjaśnić niektóre te spekulacje. Chciałem to zrobić w jednym z tematów o screenach i opowiadaniach ale postanowiłem założyć temat, gdyż to zagadnienie nie doczekało się dotychczas publikacji ( :Big Grin.  Jest to temat rzeka, opowiem go po krótce więc jak ktoś ma coś innego z ciekawostek no to... Piszcie Big Grin

1. Różne kolory farby - W tamtych latach brakowało czerwonej farby, ba, nie była ona głównym/flagowym lakierem ursusa czy FMŻ, obie fabryki korzystały z tych samych farb od tego samego dostawcy, toteż zarówno Ursusy i Bizony miały te same bartwy czerwieni, żółci czy miodowego koloru. Apogeum tego deficytu zaczęło się po wybudowaniu fabryki Masse-ya, wtedy to właśnie Bizony wychodziły początkowo w tym ciemnym wiśniowym kolorze w roku 1986-stego a w późniejszych latach bardzo często w odcieni miodu, nie dotyczyło to kombajnów na export, one były cały czas czerwone, ewentualnie pomarańczowe, podobnie ma się sprawa z gigantami i rekordami, te oastatnie sporadycznie były bordowe. Dla mnie najładniejszymi są własnie te wiśniowe Big Grin , 

[Obrazek: bizon-super-z056_113_568_7292.jpg]

2. Drobiazgi - Kabiny starego typu z tzw. ,,płaskim dachem'' montowano do 86-stego roku, i początkowo także w 87-mym, taką kabine łatwo rozpoznać po poręczach w środku z załamaniem na kolumnie kierownicy. Malowano je w trzech odcieniach białym, czarno-białym oraz czerwonym, sporadycznie spotkać można czerwono-białe. Nie potrafie jednak odnaleźć wytłumaczenia różnych rodzajów tylnych okienek, jest to bardzo duża dla mnie zagadka dlaczego jedne kabiny mają jedno małe okno, albo duże a jeszcze inne mają po dwa tylne okienka. I tutaj, dla mnie najfajniejszymi kabinami są te pierwsze przed trzecim liftingiem kombajnów w 87-mym.  
Kolejna rzecz to naklejki, które zaczęto naklejać dopiero od 84-tego roku od drugiego liftingu, wcześniejszy wzór loga fmż z kłosem malowano z szablonu i co ciekawe tylko po lewej stronie, prawa była całkowicie goła Big Grin i tutaj również nie wiem dlaczego tak robiono, ciekawą rzeczą jest znak jakości, (1-nka w trójkącie), początkowo była z przodu kombajnu, później po drugim liftingu przeniesiono ją na prawy bok obok tabliczki znamionowej. Malowane fmż z kłoskiem nakładano w latach 82-84, w tych latach zakładano najczęściej czerwone, i czerwono-białe kabiny, i na suprach i rekordach.  Co do naklejek na rekordach i gigantach w tym czasie to one nie zmieniały się od początku ich produkcji aż do drugiego liftingu w 1984-tym. Ostatnia rzecz to kierunkowskazy, do trzeciego liftingi w 1987-mym kierunkowskazy były na tych jak ja to zwie, wieszakach z tyłu i z przodu, później montowano podobne do tych w autobusach prostokątne kierunki z przodu nad kołem.
[Obrazek: bizon-rekord-z058_113_568_109746.jpg][Obrazek: bizon-super-z056_113_568_103031.jpg][Obrazek: bizon-super-z056_113_568_33670.jpg][Obrazek: bizon-gigant-z060_113_568_26927.jpg]
[Obrazek: fs_Screen_2018_06_11_18_22_03.png]
 
Odpowiedz
Taka tam sobie reklama.
#2
Dobry pomysł na temat, można będzie się wymieniać informacjami na temat kombajnów Big Grin
"Dajcie Polakom rządzić, a sami się wykończą" - Otto von Bismarck
[Obrazek: fsscreen_2018_06_05_2ibxsw.png]
 
Odpowiedz
  




Przegląda: 1 gości

Menu