Więc tak:
1. Musisz wypakować mapę do folderu
2. Najlepiej przenieść mapę ( już rozpakowaną ) na inną partycję ,byle lokalizacja nie była w mods
3.Otwierasz folder mapy --> Map--> szukasz pliku
map01.i3d ( zazwyczaj ma nazwę map01 ale nie zawsze)
zawsze jest format i3d
ten plik otwierasz w GE
Jak edytować mapę to lepiej jak wejdziesz na YT i pooglądasz filmiki jak edytować/tworzyć mapę
Taka mała rada ode mnie
Jeśli nie ingerujesz w roślinność ,tzn nie usuwasz / dodajesz roślinności ,a edytujesz tylko budynki grę możesz kontynuować na starym zapisie gry, natomiast jeżeli zaingerujesz w roślinność i chcesz aby zmiany były widoczne w grze ,należy wczytać nowy zapis.
Oczywiście po zakończonej edycji mapę pakujesz z powrotem do zip i wrzucasz ( podmieniasz ) ze starym plikiem w folderze mods....