Logowanie Facebook Logowanie Google+ Logowanie Rejestracja
Ocena wątku:
  • 2 głosów - średnia: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Poradnik. Jak dodać mod sieczki do mapy.
#1
Lightbulb 
Po wypakowaniu modu sieczki mamy folder  "choppedStraw_SDK", który kopiujemy do folderu "maps" tam gdzie plik .i3d mapy. Potem otwieramy mapę czyli plik map1.i3d dowolnym edytorem tekstu ja polecam Notepad++. I tam dodajemy chronologicznie:

Krok 1. Na końcu między <Files>.....</Files> dodajesz
   
    <File fileId="99993" filename="choppedStraw_SDK/straw_haulm_density.png" relativePath="true"/>

    <File fileId="99994" filename="choppedStraw_SDK/foliage_lightStraw_diffuse.png" relativePath="true"/>
    <File fileId="99995" filename="choppedStraw_SDK/foliage_darkStraw_diffuse.png" relativePath="true"/>
    <File fileId="99996" filename="choppedStraw_SDK/foliage_maizeStraw_diffuse.png" relativePath="true"/>
    <File fileId="99997" filename="choppedStraw_SDK/foliage_sunflowerStraw_diffuse.png" relativePath="true"/>
    <File fileId="99984" filename="choppedStraw_SDK/foliage_lightStraw_distance.png" relativePath="true"/>
    <File fileId="99985" filename="choppedStraw_SDK/foliage_darkStraw_distance.png" relativePath="true"/>

Krok 2. Na końcu między <Materials>.....</Materials> dodajesz:

    <Material name="lightStrawMaterial" materialId="99001" ambientColor="1 1 1" customShaderId="!!WINDROWSHADERFILEID!!">

        <Texture fileId="99994"/>
        <CustomParameter name="alphaBlendStartEnd" value="70 75 0 0"/>
        <CustomParameter name="cellSizeTerrainSizeScaleXZScaleY" value="16 1024 2 255"/>
    </Material>
    <Material name="darkStrawMaterial" materialId="99002" ambientColor="1 1 1" customShaderId="!!WINDROWSHADERFILEID!!">
        <Texture fileId="99995"/>
        <CustomParameter name="alphaBlendStartEnd" value="70 75 0 0"/>
        <CustomParameter name="cellSizeTerrainSizeScaleXZScaleY" value="16 1024 2 255"/>
    </Material>
    <Material name="maizeStrawMaterial" materialId="99003" ambientColor="1 1 1" customShaderId="!!WINDROWSHADERFILEID!!">
        <Texture fileId="99996"/>
        <CustomParameter name="alphaBlendStartEnd" value="70 75 0 0"/>
        <CustomParameter name="cellSizeTerrainSizeScaleXZScaleY" value="16 1024 2 255"/>
    </Material>
    <Material name="sunflowerStrawMaterial" materialId="99004" ambientColor="1 1 1" customShaderId="!!WINDROWSHADERFILEID!!">
        <Texture fileId="99997"/>
        <CustomParameter name="alphaBlendStartEnd" value="70 75 0 0"/>
        <CustomParameter name="cellSizeTerrainSizeScaleXZScaleY" value="16 1024 2 255"/>
    </Material>

I teraz uwaga!!! Ten wpis !!WINDROWSHADERFILEID!! zamieniasz na nr. id windrowFoliageShader. Jak to znaleźć? A robisz szukaj i wklejasz "windrowFoliageShader i jak znajdziesz to odczytujesz jaka liczba jest. U mnie np. to fileId="80". Czyli zamieniasz ten wpis na tą liczbę.

Krok 3. Dodajesz za <FoliageMultiLayer.....>....</FoliageMultiLayer> tych zaraz po uprawach taki wpis:

    <FoliageMultiLayer densityMapId="99993" numChannels="5" numTypeIndexChannels="0">
        <FoliageSubLayer name="lightStraw" numDensityMapChannels="1" materialId="99001" cellSize="8" viewDistance="80" objectMask="16711935" decalLayer="0" distanceMapIds="99984" distanceMapLayers="1" atlasSize="1" atlasOffsets="1 0" numBlocksPerUnitDefault="1.8" numBlocksPerUnitMin="1.8" numBlocksPerUnitMax="1.8" width="0.8" height="0.3" widthVariance="0.1" heightVariance="0.1" horizontalPositionVariance="0.3" blockShapeId="33333"/>
        <FoliageSubLayer name="darkStraw" densityMapChannelOffset="1" numDensityMapChannels="1" materialId="99002" cellSize="8" viewDistance="80" objectMask="16711935" decalLayer="0" distanceMapIds="99985" distanceMapLayers="1" atlasSize="1" atlasOffsets="1 0" numBlocksPerUnitDefault="1.8" numBlocksPerUnitMin="1.8" numBlocksPerUnitMax="1.8" width="0.8" height="0.3" widthVariance="0.1" heightVariance="0.1" horizontalPositionVariance="0.3" blockShapeId="33333"/>
        <FoliageSubLayer name="maizeStraw" densityMapChannelOffset="2" numDensityMapChannels="1" materialId="99003" cellSize="8" viewDistance="80" objectMask="16711935" decalLayer="0" distanceMapIds="99984" distanceMapLayers="1" atlasSize="1" atlasOffsets="1 0" numBlocksPerUnitDefault="1.3" numBlocksPerUnitMin="1.3" numBlocksPerUnitMax="1.3" width="0.9" height="0.2" widthVariance="0.1" heightVariance="0.1" horizontalPositionVariance="0.3" blockShapeId="33333"/>
        <FoliageSubLayer name="sunflowerStraw" densityMapChannelOffset="3" numDensityMapChannels="1" materialId="99004" cellSize="8" viewDistance="80" objectMask="16711935" decalLayer="0" distanceMapIds="99985" distanceMapLayers="1" atlasSize="1" atlasOffsets="1 0" numBlocksPerUnitDefault="1.4" numBlocksPerUnitMin="1.4" numBlocksPerUnitMax="1.4" width="0.9" height="0.2" widthVariance="0.1" heightVariance="0.1" horizontalPositionVariance="0.3" blockShapeId="33333"/>
    </FoliageMultiLayer>

Krok 4. Między <Shapes externalShapesFile="map01.i3d.shapes"> a </Shapes> dodajesz to:

<IndexedTriangleSet name="wheat_windrowBlockMesh" shapeId="33333">

      <Vertices count="13" normal="true" uv0="true">
          <v p="-0.568026 0.0268561 0.568026" n="0 1 0" t0="0.00193999 0.400993"/>
          <v p="0.16839 0.0145988 0.91839" n="0 1 0" t0="0.272951 0.00502457"/>
          <v p="-0.297375 0.366067 0.297375" n="0 1 0" t0="0.202319 0.453636"/>
          <v p="-0.867737 0.0145988 -0.117736" n="0 1 0" t0="0.0540347 0.838299"/>
          <v p="0.354834 0.325265 0.354834" n="0 1 0" t0="0.538932 0.219768"/>
          <v p="0.641822 0.0145988 0.641822" n="0 1 0" t0="0.595331 0.00509479"/>
          <v p="0.91839 0.0145988 0.16839" n="0 1 0" t0="0.876116 0.163487"/>
          <v p="-0.354834 0.325265 -0.354834" n="0 1 0" t0="0.380517 0.822754"/>
          <v p="-0.591168 0.0145988 -0.591168" n="0 1 0" t0="0.33482 0.996691"/>
          <v p="-0.117736 0.0145988 -0.867737" n="0 1 0" t0="0.6572 0.996761"/>
          <v p="0 0.479401 0" n="0 1 0" t0="0.459724 0.521261"/>
          <v p="0.297375 0.366067 -0.297375" n="0 1 0" t0="0.71713 0.588886"/>
          <v p="0.568026 0.0268561 -0.568026" n="0 1 0" t0="0.917509 0.641529"/>
      </Vertices>
      <Triangles count="16">
          <t vi="0 1 2"/>
          <t vi="2 3 0"/>
          <t vi="2 1 4"/>
          <t vi="1 5 4"/>
          <t vi="4 5 6"/>
          <t vi="7 3 2"/>
          <t vi="7 8 3"/>
          <t vi="8 7 9"/>
          <t vi="4 10 2"/>
          <t vi="2 10 7"/>
          <t vi="4 6 11"/>
          <t vi="11 10 4"/>
          <t vi="7 10 11"/>
          <t vi="11 9 7"/>
          <t vi="11 6 12"/>
          <t vi="12 9 11"/>
      </Triangles>
      <Subsets count="1">
          <Subset firstVertex="0" numVertices="13" firstIndex="0" numIndices="48"/>
      </Subsets>
  </IndexedTriangleSet>

Zapisujesz uruchamiasz mapę w edytorze i jak zrobiłeś wszystko poprawnie to w edycji terenu dojdzie właśnie sieczka. Możesz sprawdzić czy działa.
A i pamiętaj że mapę należy przed edycją wypakować, zedytować i ponownie zapakować. Format .zip

Miłej zabawy z edycją Smile
 
Odpowiedz
Taka tam sobie reklama.
Taka tam sobie zawartość reklamy
  


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Poradnik Courseplay - Wożenie, ubijanie i sprzedaż kiszonki na BGA sabaka 0 298 07-21-2017, 15:39
Ostatni post: sabaka
  Seasons: Zoptymalizowane mapy Dzi4d3k 0 547 07-13-2017, 01:18
Ostatni post: Dzi4d3k
  Poradnik do Shader - TUTORIAL jak zainstalować Hadesik0 0 321 07-07-2017, 13:09
Ostatni post: Hadesik0
Video Poradnik do Courseplay - Instalacja, prace polowe, siew, odbieranie zboża sabaka 0 682 05-11-2017, 11:56
Ostatni post: sabaka
  Poradnik. Pomocnik pawel1188 0 602 03-21-2017, 21:54
Ostatni post: pawel1188
Big Grin Jak dodać kase do FS17? szymek79162 0 1,116 12-31-2016, 16:28
Ostatni post: szymek79162
Video Jak zrobić (Store.dds i Icon.dds) w dobrej jakości - Poradnik FS17 | Gimp 2.8 Pirates of the Torrents PL 0 499 12-24-2016, 01:49
Ostatni post: Pirates of the Torrents PL
Video Jak dodać Konsolę do Tura w FS17 | Poradnik Giants Editor Pirates of the Torrents PL 0 613 12-02-2016, 17:19
Ostatni post: Pirates of the Torrents PL
  Multiplayer 17 Poradnik zami 0 1,610 11-15-2016, 14:15
Ostatni post: zami
  Jak dodać własną stację radiową? Poradnik Pirates of the Torrents PL 0 720 11-12-2016, 18:49
Ostatni post: Pirates of the Torrents PL



Przegląda: 1 gości

Menu