Logowanie Facebook Logowanie Google+ Logowanie Rejestracja
Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Możliwości modu Seasons
#1
Star 
Jak zapewne niektórzy wiedzą w konkursie Giants będzie brał udział mod Seasons, którego kradziona niekompletna wersja pojawiła się jakiś czas temu i została różnie nazwana: Seasons master, 4 pory roku, itd.

Mod nazywa się po prostu Seasons i tego wyrazu się nie tłumaczy, ponieważ autorzy uznali go za markę tak jak Windows czy Apple.
Ale do rzeczy chciałby poniżej przedstawić możliwości tego modu po to by ułatwić grę wszystkim graczom nim zainteresowanym, a przez to zmniejszyć frustrację tych, którzy byliby przytłoczeni jego złożonością. A więc do rzeczy:

Funkcjonalności modu Seasons:
  • Możliwość zmiany długości sezonu, czyli pory roku. (Dla bezproblemowej gry najlepiej wówczas zapisać grę i zrestartować grę lokalnie lub serwer)
  • Śnieg w zimie, który można odśnieżać! Zmniejszona przyczepność kół jeżdżąc po śniegu
  • Gleba ma własną temperaturę, która jest modelowana przy użyciu równań termodynamicznych, co sprawia, że zachowuje się jak w rzeczywistości, czyli na przykład zamarza zimą, aż do początku wiosny i nie można wtedy na niej pracować.
  • Zmieniona została pogoda, tak aby oddać warunki pogodowe każdej z pór roku:
    • na jesieni jest deszczowo
    • latem jest słonecznie
    • zimą najczęściej pada deszcz lub śnieg
  • Zimą noce są dłuższe niż latem. W zimie widno jest tylko 8 godzina na latem około 17.
  • Zimą nie ma przechodniów na ulicach.
  • Padający śnieg zasypuje przyczepy i łyżki ładowacza, więc należy chować jest pod wiaty (działa to tylko na odpowiednio przygotowanych mapach) lub nakrywać plandeką (przyczepy)
  • Śnieg topi się przy temperaturach dodatnich, również z przyczep i łych.
  • Fermentacja kiszonki trwa jedną trzecią pory roku.
  • drzewa i krzewy zmieniają wygląd wraz z porą roku i pogodą (zrzucają liście kiedy robi się zimno)
Prognoza pogody:
  • Ponownie wyświetla prognozę dla 7 dni
  • Mogą pojawić się nagłe gradobicia, które nie znajdą się na prognozie pogody
Uprawy:
  • Rozpoczynając nową grę wszystkie pola zostają zresetowane do stanu zebranego. Ma to symulować sytuację, w której kupiliśmy farmę, na której pola nie były uprawiane od ostatnich zbiorów.
  • Używanie modu na dotychczasowym zapisie jest nie zalecane. W takiej sytuacji mod zapyta o zresetowanie pól.
  • Standardowy model wzrostu roślin jest wyłączony i jest w całości kontrolowany przez mod.
  • Zima niszczy niektóre uprawy.
  • Trawa w zimie jest redukowana do drugiego etapu wzrostu (świeżo skoszona).
  • Wzrost upraw trwa o wiele dłużej, dla niektórych nawet pół roku w grze
  • Wzrost jest dostosowany tak by możliwie jak najlepiej odwzorować rzeczywistość, np. niektóre uprawy nie urosną, jeżeli zostaną posiane w niewłaściwym czasie
  • Możliwe są zboża ozime i jare. Niektóre zboża można siać na jesieni lub wiosną (jęczmień, pszenica i rzepak) i dojrzeją przez lato, inne można siać tylko w określonych porach.
  • Wzrost upraw można konfigurować, w szczególności mogą to robić autorzy map na potrzeby ich mapy.
  • Kiełkowanie zasianych upraw odbywa się tylko wtedy, gdy temperatura gleby przekroczy temperaturę kiełkowania.
  • Pokosy (siana lub słomy) samoistnie zmniejszają się z czasem.
  • Bele ze świeżej trawy zgniją i znikną po dwóch dniach.
  • Bele siana lub słomy znajdujące się na zewnątrz zaczną gnić i ubywać, dlatego należy przechowywać je pod zadaszeniem (działa tylko na przygotowanych mapach z tzw. maską śnieżną)
  • Bele siana owinięte w folię nie będą fermentować i mogą być przechowywane na zewnątrz.
  • Żniwa można wykonywać tylko wtedy, gdy zboże nie jest wilgotne (brak ikony ostrzegawczej). Po deszczu potrzebne jest trochę słonecznej pogody aby zboże przeschło. Latem również mogą pojawić się noce z rosą, która zwiększy wilgotność zboża.
  • Niestandardowe uprawy zachowują się tak jak jęczmień. Autorzy map mogą dodawać własne modele wzrostu zarówno dla standardowych upraw, jak i tych dodanych do mapy.
  • Zboża można kosić tylko w ich ostatnim etapie wzrostu z wyjątkiem dla topoli, rzodkiewki oleistej, buraków cukrowych i ziemniaków. Możliwość robienia kiszonki ze zbóż nie została zmodyfikowana.
  • Uprawy zbożowe osiągają pierwszy etap gotowości do zbioru zgodnie z opisem na przeglądzie mapy, wtedy są gotowe do zbioru i jest to jednocześnie ich ostateczny etap wzrostu.
  • Użycie przetrząsacza kiedy zboże jest wilgotne (ikona ostrzegawcza) lub podczas deszczu spowoduje, że nie otrzymamy siana.
  • Usychanie uprawa jest wyłączone i kontrolowane prze mod - dojrzałe zboża usychają z nadejściem zimy.
  • Mod Seasons kontroluje również wzrost nasadzonych drzew. Pełny wzrost trwa 5 lat w grze, a do wyrębu nadają się dopiero po 2 latach.
  • Drzewa ograniczają wzajemnie na swój wzrost jeżeli zostaną posadzone zbyt blisko siebie. Aby mogły rosnąć dalej należy je przerzedzać.

Utrzymanie maszyn:
  • Wiek maszyn w interfejsie podsumowania maszyn to teraz ilość dni od ostatniego przeglądu
  • Mod wprowadza nowy system utrzymania maszyn, przeglądów i podatków
  • Utrzymanie czystych maszyn kosztuje mniej - tak opłaca się je teraz myć.
  • Koszty nieużywanych maszyn są niższe od takich samych używanych częściej - roboczogodziny mają znaczenie.
  • Przegląd maszyn można wykonać w warsztacie (postawionym lub dostępnym na mapie). Wykonanie przeglądu jest droższe w warsztacie przy sklepie.
  • Pojazdy bez przeglądu będą dłużej startować, a z czasem może być je bardzo trudno uruchomić.
  • Funkcjonalność automatycznego startu silnika po wejściu do pojazdu została całkowicie wyłączona przez mod Seasons. 

Ekonomia:
  • Pożyczka została ograniczona do 30% sumy wartości posiadanej ziemi i postawionych budynków, ale nie mniej niż 300 000.
  • Zmieniony została model biznesowy, tak aby wpasować go w długość roku w grze (np. ceny zbóż są niższe na jesieni po zbiorach, a wyższe wiosną)
  • Nie można sprzedawać luźnej trawy, siana i słomy, ich cena wynosi 0, czyli oddawane są za darmo.
  • Nie można sprzedać bel ze świeżej trawy, ich cena również wynosi 0.
  • Dochód z misji został ograniczony do mniej więcej 5-krotnej wartości tego co zarobiłby pracownik w całym czasie trwania misji.
Pracownicy:
  • Stawki pracowników zostały zmienione, aby wpasować się w nową ekonomię - zarabiają oni mniej.
  • Wprowadzona jest stawka za nadgodziny, czyli pracę w godzinach 18:00-6:00 oraz w weekendy, w wysokości 150% podstawowego wynagrodzenia.
Zwierzęta:
  • Utrzymanie zwierzą zostało dopasowane do pór roku.
  • Piją więcej wody latem niż zimą.
  • Zimą potrzebują więcej ścielenia słomą niż latem.
  • Rozmnażają się tylko wiosną (świnie i owce) lub latem (krowy)
  • Produkcja mleka i wełny zależy od pory roku (wełna produkowana jest tylko wiosną i latem, mleko różnie, najwięcej zimą i wiosną).
  • Zwierzęta będą zdychać jeżeli nie będą miały jedzenia (jest to wyłączone na Łatwym poziomie gry).
  • Pojemność koryta została ograniczona do 3 dni.
Środki ostrożności:
  • Nie przekraczać skali czasu 6000x w grze pojedynczej (najlepiej nawet mniej).
  • Nie przekraczać skali czasu 1200x w grze wieloosobowej (najlepiej nie więcej niż 120x).
  • W powyższych przypadkach gra może się zsynchronizować ze względu na duże obciążenie ze strony modu Seasons, co może doprowadzać do nieoczekiwanego zachowania się gry.
  • Finalna wersja modu Seasons nie współpracuje z zapisem gry z poprzednich wersji. Należy skasować zapis gry i zacząć od nowa.
Konflikty z innymi modami:
Nie należy zaznaczać wielu map na starcie gry. Na danym zapisie gry powinna być wybrana tylko jedna mapa!
Nie kompatybilne są mody:
  • Wszystkie, które zmieniają pogodę, np. Multi overlay hud.
  • Wszystkie, które zmieniają wzrost roślin.
  • Wszystkie, które zmieniają obsługę zwierząt.
  • Wszystkie typu "season manager"
  • Niektóre mody do czyszczenia wokół zwierząt mogą nie działać poprawnie, w szczególności w zimie
Znana konflikty:
  • "Difficulties Improve" autorstwa TyKonKet

PS.:
Jeżeli ktoś dotrwał do końca i ma jeszcze jakieś pytania to proszę je zadawać tutaj:
 Treść widoczna tylko dla zarejestrowanych użytkowników którzy potwierdzili adres E-mail.
 
Odpowiedz
Taka tam sobie reklama.
Taka tam sobie zawartość reklamy
  


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Seasons: Zoptymalizowane mapy Dzi4d3k 0 793 07-13-2017, 01:18
Ostatni post: Dzi4d3k
  Konwersja modu z FS 15 do FS 17 AgroDreamLiner 0 2,014 10-27-2016, 21:07
Ostatni post: AgroDreamLiner



Przegląda: 1 gości

Menu