Logowanie Google+ Logowanie Rejestracja

Poszukujemy moderatorów, nie czekaj, złóż podanie już teraz: KLIK

Pytania do modu Seasons
#1
Lightbulb 
Zgodnie z ustaleniami zakładam wątek dla pytań dla tematu:
 Treść widoczna tylko dla zarejestrowanych użytkowników którzy potwierdzili adres E-mail.

A oto pierwsze z nich:

Kacper Gorząch napisał(a):Witam.Niewiem czemu nie mogę w wątku napisać więc tu napisze. Zadam ci pare pytań jeśli można oczywiście:
1.Kiedy mod zostanie wydany?
2.Masz koleś niezłe informacje.Skąd je masz?
3.Czy moda będzie można odpalić na istniejącym save?
4.Czy mod działa na oryginalnych mapach(mówie o tym czy te wiaty będą działać jak pod wiatę wstawie przyczepe z śniegiem to czy będzie topnieć)

PozdrawiamBig Grin

Wychodzi na to, ze poradniki są zablokowane do postów - poproszę o przeniesienie.

Ad. 1.
Będzie do pobrania na stronie Ginats w ramach konkursu, może w przyszłym tygodniu, a jak Ginant nie wyrobi się z testami to pewnie dopiero w kolejnym.
Ad. 2.
Jestem jednym z tłumaczy i testerów tego modu.
Ad. 3.
Będzie można, jest to opisane w teksie. Będzie wówczas możliwość zresetowania upraw na polach, lub pozostawiania, ale lepiej zresetować. Dlatego najlepiej zebrać pola i dopiero aktywować mod.
Ad. 4.
Niestety nie, na oryginalnych mapach śnieg będzie ograniczony do cienkiej warstwy, a funkcjonalności przechowywania pod zadaszeniem nie działają. Nadal można jednak oryginalną mapę szybko przerobić do moda zmieniając tylko rzeczy wymagane przed mod Seasons do pełnej funkcjonalności.

Kontynuujmy w tym temacie.
 
Taka tam sobie reklama.
#2
Cześć, utrzymanie maszyn, jest przegląd. Czy będzie to rozbudowane o naprawy, uzupełnianie oleju, itp. ?
 
#3
(06-02-2017, 12:21)mk926 napisał(a): Cześć, utrzymanie maszyn, jest przegląd. Czy będzie to rozbudowane o naprawy, uzupełnianie oleju,  itp. ?

Nie wykluczone, być może jako oddzielny mod. Autorzy mają dużo planów, ale obecnie Seasons skupia się bardziej na kwestiach ekonomicznych stąd całkowicie zmienione wydatki na pojazdy.

Obecnie jedyną rzeczą z ingerencji w pojazdy jest stałe wyłącznie opcji auto startu silnika.
 
#4
Roku w pigułce w modzie Seasons:


 
#5
Filmik wyżej i poprawne działanie zimy mnie bardzo przekonują. W tej podrobionej wersji gra stawała dęba jak miało przejść na zimę ;/
 
#6
Małe pytanko, jeśli mapa nie ma wgranych tych odpowiednich wiat itp to bele słomy, siana itp będą gnić i nie da się nic z tym zrobić? Czy ta opcja będzie po prostu wyłączona i będzie tak jak normalnie? Druga sprawa to jak przechowywać trawę jeśli jej bele gniją po dwóch dniach tak czy inaczej? O ile dobrze zrozumiałem Smile
 
Taka tam sobie reklama.
#7
(06-03-2017, 01:49)Steeb napisał(a): Filmik wyżej i poprawne działanie zimy mnie bardzo przekonują. W tej podrobionej wersji gra stawała dęba jak miało przejść na zimę ;/

Z przejściami pomiędzy sezonami może być różnie na różnych mapach i komputerach. W końcu wymaga to masowej zmiany tekstur. Dodatkowym problemem może pojawić się, jeżeli mapy wykorzystują stare drzewa, tzn. ze starszych wersji FSa.
MOd został przygotowany by poprawnie działać z drzewami i krzewami z FS17 z map Gold Crest Valley i Sosnovka. Jeżeli drzewa będą z innych map lub niestandardowe, to może być różnie, ale autorzy przygotowali mod współpracujący, który pozwoli dodawać sezonowe tekstury do niestandardowych drzew.

(06-03-2017, 08:28)lodowy wilk napisał(a): Małe pytanko, jeśli mapa nie ma wgranych tych odpowiednich wiat itp to bele słomy,  siana itp będą gnić i nie da się nic z tym zrobić? Czy ta opcja będzie po prostu wyłączona i będzie tak jak normalnie? Druga sprawa to jak przechowywać trawę jeśli jej bele gniją po dwóch dniach tak czy inaczej? O ile dobrze zrozumiałem Smile

To "odpowiednie wiaty" działają inaczej. 
Na mapie nie przygotowanej do współpracy z modem, czy bez tzw. maski śnieżnej śnieg pada wszędzie, nawet w budynkach ale tylko do grubości 6 cm (1 warstwa). Wtedy też wyłączone jest gnicie bel siana i słomy na powietrzu bo mod nie jest w stanie ustalić, czy bela znajduje się na powietrzu czy pod zadaszeniem.
Inaczej jest z trawą, przecież trawy w rzeczywistości się nie przechowuje w mokrej postaci bo gnije. Gdyby zbelować trawę to mokra mogła by się nawet sama z siebie zapalić. Dlatego mod wprowadza taką zmianę, że bele trawy zaczynają gnić i po prostu znikają. Trawa, ale siano i słoma luzem też zaczynają ubywać, z resztą tak jak w rzeczywistości.
Wniosek taki, że trawy się po prostu nie przechowuje zbyt długo, dlatego w zimie krów nie można karmić trawą i pomimo, że nie w interfejsie nie widać wtedy 100% wydajności to zwiększone jest produkcja mleka.
 
#8
Mam nadzieje, że do Polskiej Krajny będzie ten mod przystosowany.
 
#9
(06-03-2017, 14:11)Steeb napisał(a): Mam nadzieje, że do Polskiej Krajny będzie ten mod przystosowany.

Raczej robi się odwrotnie. To mapy przystosowuje się do modu, bo z założenie autorzy mapy mają do tego prawo i do nich należy decyzja. Autorzy Seasons nie ingerują w mapy. Mogę pomóc autorowi przygotować mapę.
Planuję też niedługo zrobić polską instrukcję przygotowywania mapy pod mod Seasons.
 
#10
Kolejne pytanie prywatne

Cytat:Witaj ja w spr modu sezonu jak to będzie z drzewami czy wszystkie zrzucą liście czy trzeba będzie podmieniać drzewa na org? 

Opisywałem już wyżej, ale w takim razie opiszę prościej.
Mod Seasons potrafi zmieniać wygląd drzew, na mapach które korzystają z drzew z FS17. Jeżeli mapa map inne drzewa, np. z FS15 czy co gorsza FS13 albo jakieś niestandardowe to te nie będą się zmieniać, chyb, że ktoś dorobi mod o nazwie Sesonal Texture Mod. To taki dodatkowy mod, który zawiera dodatkowe tekstury dla każdej z pór roku.

Jeżeli chodzi o zmiany wyglądu drzew w grze to odbywa się to automatycznie, czyli nie trzeba edytować mapy pomiędzy porami roku. Należy jednak pamiętać, że tak jak w życiu drzewa nie muszą puścić liści wraz z nastaniem kalendarzowej wiosny, tak i w modzie jeżeli będzie jeszcze zbyt zimo wiosną, to drzewa będą nadal gołe. Widać to na filmiku, który umieściłem wcześniej, jeżeli zwróci się uwagę na temperaturę na początku wiosny.
 
  


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  zmiana skali modu 8MG 0 105 09-15-2018, 10:56
Ostatni post: 8MG
  Pytania i wątpliwości bartosz1607 36 1,328 09-02-2018, 09:41
Ostatni post: bartosz1607
  Seasons na Bądkowie - owies i żyto lodowy wilk 3 190 08-19-2018, 17:20
Ostatni post: lodowy wilk
  Szukam modu do podziału maszyn na multi Scenika 3 206 08-14-2018, 16:19
Ostatni post: Bojan PL
  Seasons, dodatkowe uprawy lodowy wilk 3 177 08-04-2018, 14:46
Ostatni post: lodowy wilk
  Seasons mod i znikanie bel XEnter 3 430 04-08-2018, 11:09
Ostatni post: Bojan PL
  Pytania w spr mapy AgroMaster 2 514 04-05-2018, 21:15
Ostatni post: AgroMaster
  Jak zmienić skalę modu? FudyGand 1 280 04-03-2018, 11:07
Ostatni post: Dzi4d3k
  Problem z modem Seasons Krejs Tv 4 482 03-24-2018, 14:25
Ostatni post: Krejs Tv
  Mapa z Seasons Bobik1253 1 335 03-19-2018, 23:06
Ostatni post: AgroMaster



Przegląda: 2 gości

Menu