Logowanie Google+ Logowanie Rejestracja

Poszukujemy moderatorów, nie czekaj, złóż podanie już teraz: KLIK

Wiatr a bynajmniej jego BRAK .Jak go usunąć?
#1
Witam.
Umiem sobie zrobić na mapie aby rośliny mi się nie kołysały na wietrze.
Edytuje wtedy w fruitGrowthFoliageShader.xml linijki które moim zdaniem odpowiadają za wiatr.


scale by widthScale & heightScale
float windScale = position1.y;
float3 position = rotateFoliageVector(In, position1, In.blendWeights.w*3.1415926);
#if defined( PLANT_ROTATION )
    if (getDefaultTexCoords(In).x > 1) {
        float mRand = lerp( -plantRotate.x, plantRotate.x, In.blendWeights.w );
        position = rotateFoliageVector(In, position1, mRand + plantRotate.y);
     }
#endif

float3 blockPos = In.blendWeights.xyz;
blockPos.xz = blockPos.xz*cellSizeTerrainSizeScaleXZScaleY.x;
blockPos.y = (blockPos.y+0.5) * cellSizeTerrainSizeScaleXZScaleY.w;

position += blockPos;   // add blockPositionX,Y,Z
float directionX = sin(blockPos.x+blockPos.z);
float3 direction = normalize(float3(directionX,0,1-directionX));

float2 mFreqScale = frequencyAndScale.xy;
float mSpeed = 1.0;

mFreqScale.y *= 0.25;
mSpeed *= 0.25;
float offset1 = sin( mSpeed*cTime_s + blockPos.x*blockPos.z * mFreqScale.x)*windScale*mFreqScale.y;

mFreqScale.y *= 8.0;
mSpeed *= 10.0;
float offset2 = sin( mSpeed*cTime_s + blockPos.x*blockPos.z * mFreqScale.x)*windScale*mFreqScale.y;

float offset = lerp( offset1, offset2, cShared0 );

return position.xyz + 0 * offset;
]]>
           

W miejscu 0 było kiedyś direction , po zmianie na 0 rośliny się nie ruszają.


Jak zrobić by drzewa się nie kołysały?
Jak wyłączyć wiatr całkowicie, czy coś w tym stylu?
Coś edytować dalej w tym pliku?
 
Taka tam sobie reklama.
#2
Drzewa używają shaderów z nawą "tree" na początku.
 
#3
(11-11-2017, 13:53)Ziuta napisał(a): Drzewa używają shaderów z nawą "tree" na początku.

dobra, już coś do przodu.
Wiesz który to jest? W folderze z mapa mam takie trzy :

treeBillboardShader.xml

treeBranchShader.xml

treeTrunkShader.xml
 
#4
No wszystkie 3 są używane...
 
#5
(11-11-2017, 14:14)Ziuta napisał(a): No wszystkie 3 są używane...

łoooo kur....

Mogą to być te wartości? Przykładowe z przykładowego pliku xml tree
W sensie w każdym z tych plików tree są dane z wind float3 (co to jest) ?

 Wind animation
float windXMovement = 0;
float3 windDirection = float3(1,0,0);
float windStrength = cShared0*windScale;
if (windStrength > 0.0001) {
    float3 treePos = float3(modelMatrix[0][3] + invViewMatrix[0][3],
                            modelMatrix[1][3] + invViewMatrix[1][3],
                            modelMatrix[2][3] + invViewMatrix[2][3]);
    float3 windSideDirection = cross(float3(0,1,0), windDirection);

Porobić je na 0 wszystkie?
Nie powinno się nic zepsuć, jak co to nie będzie się ruszać jak już... dobrze kombinuje?

Ktoś już coś rozszyfrował w tym temacie ?
 
#6
Zmieniaj i testuj, nie wiem po co ci to usuwać (z kolejną aktualizacją znów to byś musiał robić) bo jak przez to że masz mało FPS to raczej powinno się kupować gry pod możliwości sprzętu (albo go ulepszyć), a nie grzebać z plikami gry, aby zyskać ~5 FPSów...
 
Taka tam sobie reklama.
#7
co innego jak na mapie jest od groma drzew
a przez to że falują, nakładają się ich cienie i wtedy są spadki.
 
#8
Jak przy tym masz spadki to kompa to chyba z muzeum gwizdnąłeś...
 
#9
aż tak cieńko nie jest.
lecz nie każdy dysponuje MSI za 10 kafli...

można kilkoma sposobami nałapać FPS'ów

a pytać o rade na forum to nie grzech.... prawda?
 
  


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Brak tekstury trawy i siana na balikach AgroMorawiany 95 2 590 09-30-2019, 20:12
Ostatni post: AgroMorawiany 95
  brak kasy za zborza marcin dudek1111 1 647 09-08-2019, 14:59
Ostatni post: AgroTeamRychnowo
  Brak kół Krzysztof Dądelewski 2 821 11-18-2018, 00:03
Ostatni post: Krzysztof Dądelewski
  Mam płyte ale napendu brak kubaT25 1 615 10-09-2018, 19:25
Ostatni post: Ziuta
  jak usunać kiszonke, bele Taktyk POLSKA 0 584 09-27-2018, 17:11
Ostatni post: Taktyk POLSKA
  Brak ruchu Wodzu Games 1 564 09-02-2018, 20:16
Ostatni post: user12
  Brak tekstur ziemi AgrotechnikPL 2 665 09-02-2018, 11:16
Ostatni post: AgrotechnikPL
  Brak serwerow. Patryk ToJa (Theaplaps) 0 566 08-22-2018, 18:07
Ostatni post: Patryk ToJa (Theaplaps)
  Brak ciągników, utopione maszyny!!!! Paulina Mroczkowska 0 523 08-18-2018, 21:25
Ostatni post: Paulina Mroczkowska
  Brak reakcji kosmiak0 0 432 08-10-2018, 18:36
Ostatni post: kosmiak0



Przegląda: 1 gości

Menu