Do wyboru powinien być automat, prosty manual i zaawansowany manual. Możliwość ich wybrania może być zależna od konkretnego modu podobnie z w budowanym w mod skrzyni hamulcem ręcznym. Są też skrzynie CVT ale tylko w niektórych nowszych ciągnikach.
To czy mod w ogóle będzie miał skrzynie biegów zależy od tego czy jest przypisany do modu skrzyni... Domyślnie przypisane są tylko oryginalne pojazdy z gry oraz kilka wybranych modów. Pozostałe mody trzeba przypisywać samemu. Na szczęście z jednego rodzaju skrzyni korzystać może kilka modów. Przykładowo konfigurujemy skrzynie dla Ursusa C360, po jej zaprogramowaniu podajemy ścieżkę do interesującego nas modu oraz jego pliku .xml. Możemy też od razu podać ścieżki do pozostałych 60-tek dla raz skonfigurowanej skrzyni. A jako że Ursusy C360, C355, C4011 oraz Zetory pokroju 7211 itp. mają bardzo podobne skrzynie biegów, to wszystkie te mody możemy podpiąć pod tę samą raz skonfigurowaną skrzynie, wystarczy dodać ścieżki do tych modów.
Jak tak jeszcze w LS15 zrobiłem skrzynie dla Władymirca, C330, C4011 (i pochodnych w tym Zetory) oraz dla ciężkiej serii Ursusów i Zetorów. A do LS17 po prostu skopiowałem te same gotowe skonfigurowane skrzynie i zmieniłem ścieżki na aktualne. Wszystko hula.
Jeśli chodzi o sprzęgło to nie wiem dokładnie. W LS17 na pewno jest automatyczne, w LS15 dało się uruchomić ręczne ale na klawiaturze było ono mega nie wygodne. Działało na zasadzie dwóch klawiszy, wciskając jeden klawisz, wciskałeś sprzęgło, im dłużej trzymałeś tym bardziej je niby wciskałeś, zaś wypuszczałeś sprzęgło innym klawiszem na tej samej zasadzie. Poziom wciśnięcia sprzęgła wyrażany był w procentach. Jako że nie spodobał mi się ten system to nie korzystałem z niego i nawet nie wiem czy działa w LS17... Jedyne co zrobiłem by zachować namiastkę sprzęgła to przy konfigurowaniu skrzyni wydłużyłem czas potrzebny na zmianę biegu, co w przypadku starych ciągników wygląda nie najgorzej.