Logowanie Facebook Logowanie Google+ Logowanie Rejestracja
Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ustawianie podnośnika
#1
Nie raz zdarza się tak że nasz ciągnik ma złe ustawienie podnośnika, pokaże wam jak zmienić te ustawienia. Aby było nam prościej ściągamy i instalujemy Notepad++, chyba że już mamy.
Mod rozpakowujemy do zwykłego folderu najlepiej o takiej samej nazwie jak folder zip. oczywiście niech będzie w mods.
Otwieramy folder i plik xml. naszego moda za pomocą wspomnianego wcześniej programu.
Szukamy linijek takich jak po niżej. Następnie włączamy grę i kupujemy danego moda.
I teraz ciekawa funkcja, za każdym razem gdy zedytujemy jakąś linijkę to nie musimy włączać na nowo gry wystarczy że zapiszemy plik (nie wyłączaj programu tylko zapisz) i przejdź bezpośrednio do gry, a tu wystarczy że przeładujemy na nowo moda (z resetować lub kupić na nowo) i zmiany będą widoczne w grze.

<attacherJoints>
<attacherJoint index="0>12|0|0" rotationNode="0>12" minRot="24 0 0" minRot2="-15 0 0" maxRot="5 0 0" rotationNode2="0>12|0" maxRot2="-5 0 0" maxTransLimit="0 0.5 0" maxRotLimit="0 0 20" moveTime="2.5" ptoOutputNode="0>15" ptoFilename="$data/vehicles/shared/powerTakeoff.i3d">
<bottomArm rotationNode="0>13" translationNode="0>13|0" referenceNode="0>13|0|0" zScale="-1" />
<topArm baseNode="0>14" filename="$data/vehicles/shared/upperLink.i3d" zScale="-1" toggleVisibility="true" />
</attacherJoint>
<attacherJoint index="0>16|0|0" rotationNode="0>16" minRot="-33 0 0" minRot2="20 0 0" maxRot="8 0 0" rotationNode2="16|0" maxRot2="2 0 0" maxTransLimit="0 0.4 0" maxRotLimit="0 0 20" moveTime="2.5" ptoOutputNode="0>19" ptoFilename="$data/vehicles/shared/powerTakeoff.i3d">
<bottomArm rotationNode="0>17" translationNode="17|0" referenceNode="17|0|0" zScale="1" />
<topArm baseNode="0>18" filename="$data/vehicles/shared/upperLink.i3d" zScale="1" toggleVisibility="false" />
</attacherJoint>


A więc mamy tu 2 podnośniki tylny i przedni, tylko który to który?
Nie raz jest to opisane, ale wielu modach istnieje tylko sam wpis.
Może dojść przez index w programie GE, albo zmienić wpis i sprawdzić, na który podnośnik to zadziałało, a jaki wpis to zaraz pokaże, ale do rzeczy pierw wyjaśnienie:
w linijkach można znaleźć takie informacje:
minRot="24 0 0" - Jak wysoko ma podnosić się maszyna
maxRot="5 0 0" - Jak nisko ma być opuszczona maszyna
minRot2="-15 0 0"- Kąt maszyny jak jest podniesiona
maxRot2="-5 0 0"- Kąt maszyny Jak jest opuszczona

Zmieniając liczbę gdzieś o jakieś 20 na pewno za uwarzymy zmiany i już wiemy który to podnośnik.
Ustawiając podnośnik zmieniamy tylko liczby, które są na czerwono, zmieniamy je w kolejności takiej jak opisałem pierw wysokości potem kąty ( UWAGA: nie raz kąt nam się tak zmieni przy ustawianiu wysokości że i tak będziemy musieli go zmienić ustawiamy go wtedy mnij, więcej.)
Następnie ustawiamy kąty, po ustawieniu kątów możemy za uwarzyć źle ustawioną wysokość, to normalne. Teraz została już kosmetyka ustawiamy dokładnie wysokości możemy razem z kątami, jak dasz radę[Obrazek: smile.gif]

Ważne na jakiej maszynie to się sprawdza Ja osobiści na przód robię to na Grimme ft300 (maszyny do zbiorów buraków) a na tył siewniku poettinger najlepiej używać oryginalnych maszyn. (Nigdy nie używaj ciężarka, aby ustawić podnośnik)

ps. Nie dawno napisał bym wam że jak zwiększycie liczbę to podnośnik będzie wyżej, a jak zmniejszycie to będzie niżej, ale ostatnio trochę poustawiałem tych podnośników i różnie reagowały na dodanie danej liczby jeden był wyżej a drugiemu dodałem to był niżej...

Następną ważną rzeczą jest ustawienie maszyny. Tu nie mamy dużo do ustawienia, ale bywa tak że pobraliśmy fajny kultywator tylko coś jest z nim nie tak, ma zły kąt. a nasz ciągnik ma ustawienia dobre (sprawdziliśmy na maszynach oryginalnych) wtedy w pliku xml. maszyny szukamy:


<inputAttacherJoints>
<inputAttacherJoint index="0>6" jointType="implement" topReferenceNode="0>7" upperRotationOffset="8" lowerRotationOffset="0" lowerDistanceToGround="0.7" upperDistanceToGround="1.0" />
</inputAttacherJoints>



upperRotationOffset="8"- kąt maszyny podniesionej
lowerRotationOffset="0" - Kat maszyny opuszczonej
 
Taka tam sobie reklama
  




Przegląda: 1 gości

Menu